søndag 19. september 2010

Vår nye "huleboer" :)

Denne helga fikk vi en "huleboer" i hytta vår igjen ;) Det virker som den liker seg hos oss når høsten og vinteren setter inn for den har vært hos oss før også ;) Er det ikke det ene som vekker deg så er det jammen meg det andre ;) Ble vekket av denne flotte Flaggspetten (Dendrocopos major) i 7 tiden både lørdag og søndagsmorgen. Første morningen så hørte jeg en veldig dunking og lurte på om vi hadde fått mus inn i hytta. Jeg dunket tilbake til den i veggen og da ble det stillt en liten stund men så begynnte bankingen igjen. Så da var det bare å stå opp og sjekke hva det var som stod på ;) Og da jeg kom ut så jeg med en gang at det var huleboeren som var kommet tilbake. Den tittet ut fra hullet og da den så meg føk den bort til en stolpe og gjemte seg der *lol* Så søndag da det samme skjedde tok jeg med meg fotoapparatet for å prøve å ta bilde av den oppe i hullet men den var for rask for meg så jeg greide kun å forevige den på stolpen ;)

Ellers har vi hatt en god og fredelig helg på hytta. Men det merkes at det er høst nå. Tidlig mørkt om kvelden og fargene som begynner å skifte såvidt.

Så fikk vi solgt campingvogna idag ;) Første mann som tok den i øyesyn ville ha den så da er vi kvitt den også ;) Så da er det nok noen andre interesserte som blir litt skuffet ;)

Ønsker dere en fin søndagskveld!


This little lovely woodpecker has moved into our cabin again. It is so beautiful but do alot of funny noises ;)







5 kommentarer:

Papirdilla sa...

Her hos oss har vi også hakkespett. Den holder oss i ånde med å hakke på metallokkene på alle stolpene i nabolaget:)

Klem,
Hanne

Beth sa...

Vi er ikke så glad i hakkespetten lenger vi... Den laget et stort hull i panelen på husveggen her...Grrrr...

lilleba sa...

Hakkespetten har laget tre hull opp under mønet på feriehuset vårt, og der har småfuglen tatt bolig med sine små hver vår :)

May-Bente sa...

Mmmm...tenke seg til...vekke deg slik fra skjønnhetssøvnen:=)
"Galen hakkespett"

Klem fra meg:))

Sivic sa...

Å guri malla for et hull....
Ødelegge hytta di, sett slikt....
Men jeg forstår jo godt at den trives på et så flott sted : )
Ha ei fin og kreativ uke!!