onsdag 28. juli 2010

Operasjon redd Gulsanger fuglungen!

Idag har vi hatt operasjon redd Gulsanger ungen! Vi satt inne og slappet og plutselig hørte vi en krasjelyd mot vindus ruta vår :O

Er ikke første gangen fuglene har flydd rett inn i den vindusruta for å si det på den måten, men nesten alle andre ganger nå i sommer har de sluppet unna lettere enn denne lille stakkaren. Da jeg gikk til vinduet for å se lå den bare der og så litt opp. Etter en liten stund så den nokså medtatt ut og var flatet rett ut på betongen stakkar. Så da ble det satt igang redd Gulsanger (Hippolais icterina) som den heter så flott.

Jeg fant en Nidar Bergene snopeboks og la oppi tørkepapir og oppå seg fikk den en litt lun kjøkkenfille til dyne ;) Ungene tok den med seg på rommet sitt og etter en stund fant de ut at de ville ta den med ut så den skulle få frisk luft. Så etter en god time livnet den sakte men sikkert til igjen. Den var så søt der den lå i den grønne kjøkkenkluten :) Så nesten ut som en liten kylling siden den var litt gul på undersiden.

Er ikke slike vakre skapninger bare til å spise opp vel? Og jeg er så gla for at det hele endte så bra. Det så jo ikke helt lyst ut der den lå og jeg tror kanskje ikke den ville greid seg uten varmen vi gav den. Det regnet ute idag så hvem vet?


Så under følge føljetongen fra begynnelse til slutt :)







Operasjon redd gulsangeren er begynnt ;)
















Nå er det like før jeg letter og flyr bort i kirsebærtreet :)

Ingen kommentarer: