mandag 26. juli 2010

Nyperoser i hagen!

Nyperoser er jo så vakre og tandre i fargen. Det var de første blomstene jeg malte da jeg drev med porselensmaling. Det er jo lenge siden jeg drev med poselensmaling nå ca 25 år :O Oj som tiden flyr avsted "lol"

Disse nype rosene vokser i hagen på hytta :)

For en helrlig dag vi har idag da :) Knallsol og fantastisk temperatur allerede så tidlig på dagen :) Vi venter besøk idag også så jeg må nok måke litt dritt ut av hytta før dem kommer og kanskje sette bort stempelutstyret også litt ;) Ungene har fått blod på tann og produserer kort til diverse utfordringer så flere kort kommer så fort jeg får fotografert og fikset til ;)

Ønsker dere virkelig en knall sommerdag alle sammen :) Klem :)Og tusen takk for hyggelige kommentarer fra dere ungene setter så pris på dem de også ;)







3 kommentarer:

lilleba sa...

Nyperosebuskene er flotte med de rødbrune nypene også, kanskje det kommer bilder av det senere på høsten ?

Her regner det i bøtter og spann, og det er innelunt med pudlene i en haug rundt beina nå når jeg sitter her og leser blogger :)

Ha en fin dag !

Hilsen Lilleba på Rusk og Rask

Beth sa...

Nyperoser er det vakreste jeg vet!
Har noen rosa villroser i skråningen her og de får ikke mannen min lov til å klippe vekk.
Har også en hel hekk mot veien med de som er mørkere i fargen og som gir nyper, Rosa Rugosa heter de.
Noen naboer her som kommer for å plukke nyper fra hekken hver høst...
De lager både syltetøy og vin...
Selv bruker jeg ikke nypene så jeg syntes det er hyggelig at noen ønsker å plukke dem.

Klem Beth...

Anonym sa...

Nyperoser er skjønne ja,jeg har en "busk" på 3 m,i bredden. :)Du ser den på bloggen min. :)Klems.